Kattenberg
Mondial Movers no slogan
×
Vraag direct een offerte aan

Vul onderstaande velden in en we nemen binnen 24 uur contact met u op!

De verplichte velden in het rood zijn niet (juist) ingevuld.

5 handige tips voor een bedrijfsverhuizing

05 maart 2018

Een goede voorbereiding is het halve werk!

Een zakelijke verhuizing is vaak aan onderschatting onderhevig, wat bedrijven veel tijd en geld kan kosten. En ook in de verhuiswereld geldt: ‘een goede voorbereiding is het halve werk’. Wij hebben daarom vijf tips voor u op een rij gezet, zodat u weet wat u kunt verwachten en waar u allemaal rekening mee dient te houden.

1. Maak gebruik van een draaiboek

Als Facilitair Manager bent u het aanspreekpunt voor de medewerkers ten aanzien van de bedrijfsverhuizing. En een goede voorbereiding is met name bij een projectverhuizing van groot belang. Zonder goede voorbereiding is de kans op vertraging of miscommunicatie onverhoopt aanwezig. Maak daarom gebruik van een gedegen plan van aanpak, oftewel een draaiboek. En met een draaiboek van een Gekwalificeerd Projectverhuizer weet u zeker dat de verhuizing op rolletjes verloopt.

2. Kies een Gekwalificeerd Projectverhuizer

Een Gekwalificeerd Projectverhuizer moet voldoen aan strenge eisen op het gebied van kwaliteit, veiligheid, gezondheid en milieu. Een van de belangrijke beoordelingscriteria zijn de referenties van klanten en het afhandelen van klantvragen. Kortom de klant staat altijd centraal, hetgeen u de garantie geeft dat uw projectverhuizing altijd in de beste handen is:

 

 + Gediplomeerde projectverhuizers

 + Uitgebreid draaiboek met stappenplan

 + Goed verzekerd en onbezorgd verhuizen
 + Vrijblijvende offerte en deskundig advies

3. Stel een stappenplan op

Een realistisch en helder stappenplan is essentieel voor een goede logistieke lijn van de verhuizing. Het stappenplan is een onderdeel van het draaiboek, zodat uw medewerkers weten welke spullen zij  moeten inpakken en wanneer alles klaar moet staan. Wanneer het inpakken en coderen volgens afspraak verloopt, is een goede uitvoering  gegarandeerd. De overige zaken kunt u namelijk met een gerust hart overlaten aan de projectverhuizer.

4. Kies vooraf de juiste middelen en materialen

Het informeren van stakeholders, het organiseren van informatieavonden en het geven van verhuisinstructies is bij een Gekwalificeerd Projectverhuizer standaard procedure.  U krijgt onder meer inzicht in de verhuismaterialen. Werkt u liever met verhuisdozen, plastic verhuisboxen of rolcontainers? Wij verhuizen op de manier die voor uw organisatie het prettigst is. Ook het aan- en afkoppelen van ICT, het ‘van- en naar plan’ en de contactpersonen vermelden wij in het draaiboek.

5. Aanstelling van een projectleider en voorman-verhuizer

Een Projectleider en een voorman-verhuizer coördineren het hele verhuistraject. Voorafgaand aan de fysieke verhuizing komen de Projectleider en voorman-verhuizer de verhuizing doorspreken en uitleg geven over het gebruik van het pak- en verhuismateriaal. in overleg met u, stellen zij het definitieve raaiboek op. Ook het schrijven van verhuisinstructies voor de medewerkers verzorgen zij met genoegen.

Gaat uw bedrijf verhuizen?

Kies voor een Erkend  en Gekwalicifeerd Projectverhuizer, zodat u verzekerd bent van een kwaliteitsvolle dienstverlening. Zij bezitten de benodigde materialen, de specialistische kennis en dé expertise op het gebied van kantoorverhuizingen.

 

Staat er binnenkort of op de lange termijn een bedrijfsverhuizing op de planning? Een zorgvuldige voorbereiding en voorlichting is van essentieel belang. Neem daarom vandaag nog vrijblijvend contact op voor advies op maat.

  • 5 handige tips voor een bedrijfsverhuizing
  • 5 handige tips voor een bedrijfsverhuizing
  • 5 handige tips voor een bedrijfsverhuizing
  • 5 handige tips voor een bedrijfsverhuizing
Meer informatie

De verplichte velden in het rood zijn niet (juist) ingevuld.

Stuur mij de Verhuis Informatie Gids toe.